FAQ

GENERELT

SERTICA giver et teknisk overblik over en hel flåde. Det er en database med en bred vifte af funktioner, moduler og muligheder til alle områder inden for den maritime branche. I SERTICA kan du gemme dine informationer, planlægning, vedligehold, indkøb, sikkerhedsdokumenter og begivenheder og lignende. SERTICA sikrer en stabil kommunikation og datastyring mellem hovedkontoret og skibene.

Se mere om SERTICA Fleet Management System→.

Flådechefer sætter ofte sin lid til flere inkompatible løsninger for at optimere ydeevnen. Med SERTICA kan du nemt planlægge, udføre og overvåge hele processen i et enkelt system. Se vigtige KPI’er i dashboards for at få et overblik over, hvad der kræver din øjeblikkelige opmærksomhed. Den brede vifte af kompatible moduler kan kombineres for at matche din virksomheds specifikke behov og prioriteter. Få en konkurrencefordel gennem digitalisering med en agil partner, der opmuntrer dit engagement i produktudvikling.

Se mere om vores moduler→

SERTICA sælges som et standardprodukt med mulighed for at købe tilføjelsesmoduler. Vi værdsætter interaktionen med kunderne og vil gerne sikre os, at vores brugere bliver hørt. For at fortsætte med at udvikle SERTICA til at inkludere de funktioner, kunderne har brug for, udfører vi undersøgelser kaldet “Customer Voice.” Her kan kunderne deltage og stemme for funktioner, der skal inkluderes i den næste version af SERTICA.

Se mere om vores kunder→

MODULER

Du kan vælge hvad du har brug for i form af add-on moduler. Dog er nogle moduler forbundet med hinanden og kan ikke stå alene. Vi guider altid kunden i at finde den bedste løsning med de moduler der er nødvendige for at løse de aktuelle opgaver.

Se mere om vores moduler→

Ja. I modulet Inventory Management System kan du sortere, gruppere og filtrere din beholdning og gøre brug af QR-koder til at optimere dine interne processer.

UNDERVISNING

Når først I har købt SERTICA bliver der planlagt træning og workshop sessioner. Træningen i SERTICA er målrettet mod slutbrugere og skræddersys til den enkelte virksomhed. Vores SERTICA konsulenter har stor erfaring med at træne forskellige målgrupper. Vi tilbyder træning til flere afdelinger i organisationen såsom indkøb, teknisk, HSQE og IT. Træning og træningsmateriale er tilgængeligt på engelsk eller dansk

Se mere om træning for optimal benyttelse af SERTICA→

Afhængigt af hvor mange moduler du inkluderer i din SERTICA-løsning, vil du have brug for 2-4 dages træning.  Vi gør brug af konceptet ”træn træneren”. Det betyder, at vi træner udvalgte medarbejdere, som så kan træne de andre medarbejdere i virksomheden. Vi tilbyder også træning til besætningen.

Se mere om træning for optimal benyttelse af SERTICA→

INTEGRATION

Ja. Vi bestræber os på at sikre, at SERTICA arbejder problemfrit med dine andre systemer. SERTICA inkluderer ud-af-boksen integration til e-commerce løsninger såsom ShipServ, SeaProc, EyeShare og Source2Sea og flere er på vej.

Se udvalget af vores tætte samarbejdspartnere.

Hvis det er nødvendigt, kan vores systemintegrationseksperter altid hjælpe med at integrere SERTICA til dine nuværende forretningssystemer.

Se mere om interfacing og integrering af SERTICA til andre systemer.

Ja. SERTICA inkluderer en webbaseret leverandørportal kaldet SERTICA Connect. Det muliggør nem udveksling af tekniske og kommercielle data med eksterne parter.

Se mere om SERTICA Connect.

Ja. Du kan oprette interfaces til SERTICA Maintenace uden nogen involvering fra os ved hjælp af vores Maintenance-API.

APPS

SERTICA komplimenteres af en række spændende apps, så du kan bruge SERTICA fra hvor som helst i verden. Disse apps er vores Approval, Inspection, Stock og SERTICA app.

  • Vores Inspection app integrerer PC versionen af SERTICA modulet Inspections & Audits med dine mobile enheder. SERTICA muliggør fleksibel planlægning, hvor du for eksempel kan genbruge jobs til fremtidige inspektioner og på den måde minimere tiden der bruges på planlægning.
  • Vores Stock app er designet til at overvinde konstant stigende krav til kontrol og dokumentation. Kontrol af lager udføres nemmere end nogensinde før, da du kan fortage en opgørelse og justere lagerniveauet selv når du er på farten.
  • Vores SERTICA app giver mulighed for at administrere vedligeholdsjobs og formularer på din telefon eller tablet. The SERTICA app offers the possibility of managing maintenance jobs and forms through your mobile devices.

SERTICA appen er designet til iOS og Android. Du kan downloade appen i AppStore og Google Play.

SERTICA er tilgængelig på alle computere med programmet installeret. Hvis SERTICA leveres som en Cloud-løsning, kan man få adgang fra en Windows computer med en sikker internetforbindelse. Nogle af SERTICA’s funktioner er tilgængelige i appen. Når appen bruges, kan SERTICA tilgås fra enhver iOS eller Android enhed med appen installeret.

Se mere om vores SERTICA app→

SOFTWARE

Vi stræber efter at frigive en ny version af SERTICA hver fjerde uge, det er dog ikke et krav at tilføje hver eneste opdatering. Nogle kan springes over, da opdateringerne akkumulerer versioner. Vi anbefaler at man opdaterer minimum én gang om året. Du vil blive påmindet når en ny SERTICA opdatering er klar.

Se mere om SERTICA→

Ja, SERTICA som en SaaS solution sparer dig tid på lokal it-administration og daglige sikkerhedskopier. Vi er meget motiverede for at sikre dig, at du som kunde, får den bedste oplevelse med SERTICA. Kort sagt, tager vi os af alt for at sikre os at SERTICA fungerer optimalt. Fordi vi har direkte adgang til systemet, giver det også nem support. Med SERTICA SaaS solution, har du ikke længere brug for at bekymre dig om at opdatere din hardware, operationssystem eller SERTICA. Du begrænser også besværet med at overvåge oppetid og ressourceforbrug.

Se mere om Saas solution→

Al data er jeres. Hvis du stopper med at bruge SERTICA, kan du flytte din data ned i en Excel fil og bevare det der.

Se mere om hvordan vi håndtere din data→

DATA

Al data er jeres. Hvis du stopper med at bruge SERTICA, kan du flytte din data ned i en Excel fil og bevare det der.

Se mere om hvordan vi håndtere din data→.

SERTICA tilbyder tre typer af kommunikation mellem skibene og kontoret:

  • Filbaseret – Transaktioner, der eksporteres til en mappe via manuel overførsel.
  • SMTP / POP3 – Transaktioner udveksles ved hjælp af e-mail.
  • Webtjeneste – Transaktioner, der udveksles ved hjælp af SERTICA-webtjenesten. (Dette er den mest anvendte og anbefalede metode.)

Se mere om SERTICA→

Størrelsen på den gennemsnitlige datatransaktion per måned per skib er 30 megabyte, men det afhænger af hvert enkelt rederi.

Se mere om data synkronisering→

FLEET SAFETY

Ja. SERTICA er både DNV-GL og Bureau Veritas certificeret.

Se mere om vores certifikater→

Ja. SERTICA HSQE-softwaren består af flere funktioner, som kan hjælpe din virksomhed med at opnå de højeste standarder for skibets sikkerhed.

Se mere om TMSA→

SUPPORT

Hvis du har problemer eller forespørgsler, er hjælpen aldrig længere væk end et telefonopkald. Problemer håndteres af software eksperter, som kender løsningen og kan tilbyde den allerbedste vejledning. Vi tilbyder også rådgivning, kurser og daglig kundeservice fra de folk der har udviklet systemet. Kontakt vores support team.

Hvis du kunne tænke dig at vide mere eller har nogle spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte os. Se hvem du kan kontakte her.

IHM

IHM er et dokument, hvori alt potentielt farligt materiale ombord på et skib der kan udgøre en risiko for menneskers sundhed og sikkerhed findes, identificeres og kvantificeres.

Se mere om IHM→

Ja. Du kan administrere IHM i vores Item Certificate modul og sikre overholdelse af alle IHM-krav. Hvis du tilkøber vores analytics modul, kan du endda oprette standardskabeloner for HM administrering og automatisk modtage de rapporter, som du har brug for, for at sikre overholdelse af IHM del I og III.

Hong Kong-konventionen har i alt seks retningslinjer for udvikling af lagerbeholdningen af farlige materialer (IHM) under IMO.

Se mere om IHM→