Nyhedsoversigt

04.09.2017 - Nyheder

Tvilum skaber resultater med systematisering af reservedele og forebyggende vedligehold

Den danske møbelproducent optimerer vedligeholdsafdelingen og indfører struktur i reservedelslageret med implementering af vedligeholdssystemet SERTICA.

Bevæggrunden for at systematisere vedligehold hos Tvilum var i første omgang, at får styr på de mange reservedele, der skal bruges til det store produktionsmaskineri. Tvilum startede i juni 2014 med at registrere reservedele og har i dag registreret over 15.000 varer.

Tvilum sorterer deres reservedele i et opbygget kasse-system med QR koder og navne, der matcher data i SERTICA. Kaspar Haugaard Johansen, Sertica Supporter hos Tvilum udtaler, ”Vi har i dag et struktureret lager, hvilket gør det nemmere og hurtigere, at finde de reservedele vi skal bruge til at udføre vedligehold. Foruden denne effektivisering, har vi total kontrol over vores beholdning og indkøb af nye reservedele. Samtidig kan vi dokumentere, at vores vedligeholdsbudget giver bedre økonomi på bundlinjen og vi kan måle vores lagerværdi mere præcist.”

Indkøb af reservedele foregår i SERTICA’s rekvisitionssystem og der arbejdes pt. på at udvikle et interface til økonomisystemet AX. Kaspar fra Tvilum fortæller, ”Vi har fjernet 50% af alle papir fakturaer, hvilket sparer både indkøbs- og vedligeholdsafdelingen en masse tid. En yderligere fordel ved denne digitalisering i SERTICA er, at alle kan følge med under købsprocessen, hvilket gør det nemmere for os alle at planlægge vores tid.”

Dres Balling, projektleder hos Logimatic, udtaler, ”SERTICA er et planlægningsværktøj til både små og store vedligeholdsafdelinger, der ønsker at mindske fejl samt få struktur på opgaver og reservedele. Denne digitalisering betyder, at du sparer tid og penge i din virksomhed. Tvilum er et godt eksempel på en virksomhed, der er nået langt med planlagt vedligehold og systematiseret lagerstyring.”

Læs mere her om Tvilums erfaringer med SERTICA.

Om Tvilum
Tvilum er en af verdens største producenter af funktionelle plademøbler til en fair pris. Det er de møbler, der oftest kommer i flade papkasser, som du selv skal samle med skruer, dyvler og lim hjemme på gulvet. Tvilum er en fusion af flere møbelfabrikker og har i dag mere end 1000 ansatte, hvoraf 25 arbejder med SERTICA.

www.tvillum.com

Om Logimatic
Logimatic er en dansk ingeniør og softwarevirksomhed med international erfaring inden for salg, implementering og support af in-house software løsninger. SERTICA er en softwareløsning til vedligehold, performance, indkøb og HSQE. Løsningen tilbyder optimering af omkostninger, forbedret kommunikation, reduktion af manuelle processer og øget tilgængelighed af information. Logimatic har mere end 30 års erfaring med både det maritime og det industrielle segment. Vores omfattende erfaring er opbygget gennem utallige implementeringer af softwareløsninger over hele verden. Det har givet os en unik viden og gør os til mere end blot en systemleverandør.

www.sertica.dk