Nyhedsoversigt

08.06.2016 - Nyheder

Succesfuld implementering af SERTICA hos Berge Bulk

Singapore virksomheden Berge Bulk påbegyndte implementering af SERTICA i januar 2015 og har i dag 34 aktive skibe.

Berge Bulk startede ud med 12 skibe tilbage i 2007 og har nu tredoblet antallet af skibe. Nu står de for drift og management for mere end 40 sikre og brændstofs effektive skibe. Hele SERTICA produktpakken er i brug på 34 af de 40 skibe. Dette omfatter SERTICA Maintenance, SERTICA Fleet Management, SERTICA HSQE, SERTICA Procurement og SERTICA Invoice Management & Workflow. Desuden er en grænseflade til det finansielle system implementeret.

En kort og præcis projektplan muliggjorde en hurtig og vellykket implementering af SERTICA. Amy Wahab, IT Manager hos Berge Bulk siger: “Vi valgte SERTICA, fordi vi stolede på, at Logimatic ville implementere SERTICA til tiden. Systemet blev udvalgt blandt de bedste på markedet, og dets fleksibilitet og enkelhed var vigtige overvejelser i vores beslutningsproces.” Hun tilføjer:” Vi er tilfredse med gennemførelsen og oplever allerede, hvordan SERTICA har elimineret meget papirarbejde og manuelt arbejde. Vi har tillid til, at systemet synkroniserer automatisk, og vores folk er i stand til at følge op på og spore ændringer. “

Tillid til systemet er vigtigt for Berge Bulk. Mange forskellige systemer, herunder hjemmelavede Excel ark, blev anvendt inden SERTICA blev implementeret. ”Berge Bulk besluttede sig for, at implementere hele SERTICA pakken, hvilket betyder, at de i dag lukrerer på ét enkelt system, som understøtter de fleste arbejdsprocesser, ” siger Ulrich Kærgaard, Senior Consultant hos Logimatic.

Hans Christian Jensen, Head of Sales hos Logimatic udtaler, “Vi er glade for at kunne annoncere et partnerskab med en af verdens førende uafhængige tørlast ejere. Berge Bulk var faktisk den første kontrakt vi underskrev i Asien, og med etableringen af vores kontor i Singapore, oplever vi nu en øget interesse i SERTICA.

Om Berge Bulk
Berge Bulk er en af verdens førende uafhængige tørlast ejere. De har et ry for pålidelig, sikker og effektiv levering af jernmalm og kul rundt om i verden. Der er tale om en ung, dynamisk virksomhed med et stærkt engagement i innovativ vækst og udvikling. De kan prale af nogle af de største skibe i verden og har i dag en flåde på over 40 skibe – svarende til over 10 millioner dødvægt tons på vandet. Læs mere om Berge Bulk og følg Berge Bulk på LinkedIn.

Om Logimatic
Logimatic er en Dansk ingeniør og softwarevirksomhed med international erfaring inden for salg, implementation og support af in-house software løsninger. SERTICA er en softwareløsning til vedligehold, fleet management, indkøb og HSQE. Løsningen tilbyder optimering af omkostninger, forbedret kommunikation, reduktion af manuelle processer og øget tilgængelighed af information. Logimatic har mere end 25 års erfaring med både det maritime og det industrielle segment. Vores omfattende erfaring er opbygget gennem utallige implementeringer af softwareløsninger over hele verden. Det har givet os en unik viden og gør os til mere end blot en systemleverandør. Læs mere om SERTICA og følg os på LinkedIn