Vi er specialister i maritim flådestyring og arbejder med optimering og strømlining af interne processer i førende virksomheder verden over. Med SERTICA kan du reducerer driftsomkostninger i din flåde gennem digitalisering af workflows inden for vedligehold, indkøb, HQSE og crewing.

RINA er et globalt netværk med mere end 4.000 dygtige professionelle fordelt på 200 kontorer i 70 lande. Vi opsporer konstant nye teknologier til innovative digitale løsninger, der kan understøtte rederier og fleet managere, når de står over for nye udfordringer.

Vi hjælper rederier og ledere med digitale løsninger.

Se mere på rina.org

SERTICA

I 1991 blev SERTICA lanceret under navnet “Logihold”. Formålet med SERTICA var at tilbyde rederier og andre virksomheder en måde at planlægge deres vedligehold systematisk og at håndtere deres flåde effektivt, så de kunne opnå store besparelser.

I takt med at mange virksomheder valgte at drage fordel af den nye løsning, begyndte SERTICA at udvide sin funktionalitet. Det omhandlede blandt andet en helt ny indkøbsløsning kaldet “ePos”, som senere blev opgraderet til “Procurement”. Derudover blev der udviklet en fleksibilitet, der gjorde det muligt at servicere de mange krav og ønsker fra både maritime og industrielle kunder.

I 2008 fik løsningen en større makeover til en ny version, som i 2011 fik navnet SERTICA. Den nye version havde fokus på at forbedre effektiviteten og brugervenligheden af SERTICA, der blev derfor udviklet nye moduler og add-ons.

I 2012 fik SERTICA en ny integreret løsning til HSQE aktiviteter. Dermed fik brugerne muligheden for at foretage inspektioner, jobanmodninger og lageropgørelser fra deres tablets eller smartphones.

I 2020 udviklede vi OMEGA-drevne crewing moduler til SERTICA.

Siden september 2021 har SERTICA været en del af RINAs portefølje af digitale løsninger. RINA er en global virksomhed med virke inden for flere forskellige brancher, herunder den maritime, energi og mobilitet, certificering, infrastruktur og industri.

Alt i alt forsøger SERTICA at skabe så meget værdi for kunden som muligt. Kun ved at være i stand til at leve op til de mange nye krav og ønsker, kan vi forbedre vores kunders konkurrenceevne.

Se mere om virksomheden bag SERTICA på rina.org.

Vores formål er at forene mennesker, planeten og virksomheder med henblik på at forudsige fremtidige udfordringer og forbedre livskvaliteten.

Vi mener, at vejen til en forenklet verden kommer gennem vores ekspertise. Vi gør det umulige, muligt.

Se mere på rina.org.

Den danske maritime industri består af skibsværfter, leverandører og designere af skibe, maritimt udstyr, maritime produkter og maritim service. Kort sagt: virksomheder, der tilbyder udvikling, produktion og service til maritim teknologi.

Vi har mere end 30 års erfaring og er fortsat en aktiv spiller i den maritime industri. Vi er forpligtet til at holde os ajour med branchens dynamik og er medlemmer af forskellige danske netværk for maritime virksomheder:

INEXTIA – Cloud-baseret vedligeholdelsessystem
INEXTIA er et cloud-baseret vedligeholdelsessystem (CMMS), der indeholder alt hvad du behøver for at administrere og udføre vedligeholdelsesopgaver i din virksomhed – uanset virksomhedstype.

Gå til inextia.dk

RENOMATIC – Affaldsadministration
RENOMATIC anvendes af kommuner, affaldsselskaber og renovatører til administration, afregning og styring af affaldsindsamlingen. Løsningen dækker alle aktiviteter lige fra registrering af kunder til afhentning.

Gå til renomatic.dk

FOTODOK – Fotodokumentation
FotoDok er en app til fotodokumentation, mangelgennemgang og kvalitetssikring af hverdagens opgaver. Opnå besparelser på administrativ tid på kontoret idet fotodokumentation let oprettes via mobilen. Du skal blot sende billeder og tekst til FotoDok serveren, hvorfra du kan tilgå din færdige rapport.

Gå til fotodok.dk

Electronic Logbook

RINACube ELB er en integreret del af RINACubes digitale platform. Løsningen er designet til at erstatte papir logbøger, at forbedre datapålidelighed og at mindske risikoen for menneskelige fejl. Noteringer, som bliver gennemført om bord på skibet, er også tilgængelige på land. På den måde kan man konstant holde øje med og hjælpe besætningen i tilfælde af nødsfald.

Gå til RINA Electronic Logbook.

OPTIMUM

OPTIMUM er en modulopbygget digital løsning med formål at lette fleet performance management. Ved hjælp af en datasamler installeret om bord på skibet samler løsningen hele tiden data om skibsnavigation og automatiserede systemer samt data direkte fra sensorer hvis nødvendigt (dvs. præcisionsinklinometre, drejningsmomentmeter, mændgemålere, osv.).

Gå til RINA OPTIMUM.

RINACube Forms MRV-DCS

Skibsrapporteringsformularerne i RINACube har en brugervenlig interface, hvor man kan lave og udfylde formularer, der opfylder de stillede krav, eller formularer, som er lavet specifikt til din virksomhed. Det hele er samlet i et enkelt skibsmiljø med nemme rapporteringsmuligheder. Formularerne kan udfyldes manuelt eller opsættes til at blive udfyldt automatisk på forhånd med de parametre, der er tilgængelige i platformen, f.eks. skibets hastighed, position, sejlet distance, brændstofsforbrug, osv.

Gå til RINACube Forms MRV-DCS.

Besøg vores FAQ for at lære mere om platformen, integration, support, installation, træning, apps og meget mere.

FAQ
Hvis du er interesseret i at gøre forretninger med os, så kontakt mig på 21 65 90 85.

Lars Francke Riisberg

RINA Digital Solutions
Sofiendalsvej 5B
DK-9200 Aalborg
+45 9634 7000
sertica@rina.org