16. august 2016

ØGET VÆKST I OPRØRTE VANDE

Dansk software-virksomhed vil gøre det enklere for maritime virksomheder at optimere performance.

Den maritime industri er under forandring. Nye teknologier, flere regler på markedet og et massivt fokus på CO2-udslip er med til at øge presset på skibsredere og operatører. Det er på tide, at performance bliver et fast punkt på dagsordenen. Men hvad er det helt præcis, der driver performance, og hvordan kan den optimeres?

Fra best practice til new practice
Det er ikke noget nyt, at maritime virksomheder har fokus på brændstofforbruget. Men alle skibe er forskellige, og detaljer som skibsskrogstype og maskineri er afgørende parametre, når potentialet for brændstofbesparelser og optimeret ydeevne skal identificeres. Her kommer SERTICA Performance ind i billedet; en del af flådestyringssystemet SERTICA, som monitorerer og analyserer alle de faktorer, der påvirker et skibs performance. Og, som resultat deraf: reducerer Total Cost of Ownership.  

“Performance handler om meget mere end brændstofforbrug”, siger Allan H. Rasmussen fra Logimatic, det danske firma bag SERTICA, og fortsætter: “Glem best practice; virksomheder er nødt til hele tiden at være et skridt foran og agile nok til at tilpasse sig markedet – en tilgang, som vi kalder ’new practice’, og som vi mener, gør SERTICA til den bedste løsning på markedet. Ikke bare når det gælder performance management, men også i forhold til risikostyring, optimering af arbejdsprocesser osv.”

Fleksibilitet gør forskellen
SERTICA er baseret på en holistisk tilgang til flådestyring. Systemet tilbyder skræddersyede moduler, som håndterer data og sikrer synkronisering mellem flåde og kontorer. Grafer, som vises i enkle og brugervenlige dashboards, indikerer hvor der skal sættes ind. ”Synligheden af data gør, at virksomheden kan være proaktive og hele tiden være på forkant, så der løbende kan optimeres,” siger Allan H. Rasmussen. SERTICA består af moduler, der fungerer på tværs af hele flåden, og som sammensættes afhængigt af virksomhedens behov og vilkår. ”Ikke to virksomheder er ens, og det er altafgørende, at vi tilpasser hver enkelt løsning, så den matcher kundens KPI’er,” påpeger Allan H. Rasmussen.

En forretningspartner
Èn ting er software og data, men der skal mere til, hvis maritime virksomheder skal kunne følge med og bevare konkurrenceevnen på et foranderligt marked. Ifølge Allan H. Rasmussen fra Logitmatic er det med et fleksibelt system som SERTICA, der virkelig kan gøres en forskel: ”Ved at skræddersy hver enkelt løsning skaber vi de optimale vilkår for, at virksomheden kan blive klædt ordentligt på til fremtiden og booste deres performance”, siger han og fortsætter: ”Den rigtige service og rådgivning gør en verden til forskel. Derfor ser vi os selv som en forretningspartner og ikke kun en software-leverandør”.




Til toppen