Nyhedsoversigt

19.11.2020 - Nyheder

Logimatic gør SERTICA Vessel Management Software mere tilgængeligt i Latin Amerika med lancering af ny hjemmeside på spansk

Grundet den nylige forretningsudvidelse i den latinamerikanske region, har danske Logimatic nu lanceret deres SERTICA hjemmeside på spansk, med forventningen om, at dette vil resultere i flere gode samarbejdsmuligheder internationalt og på tværs af kulturer.  

Logimatic har de sidste år udvidet deres kundekreds i Latin Amerika betydeligt siden opstart af kontor i 2013 fra Chile. I dag har Logimatic opbygget et brand i Latin America og samarbejder med rederier over hele regionen, bl.a. i Brasilien, Argentina, Colombia, Peru, Uruguay, Ecuador og Mexico. Pablo Grez, Regional Manager i Latin Amerika hos Logimatic fortæller: ”På trods af den globale pandemi har Logimatic øget sin tilstedeværelse i Latin Amerika med 27% i 2020 og vi har på nuværende tidspunkt 4 nye kunder i implementeringsprocessen. Den nye hjemmeside på spansk øger yderligere vores tilstedeværelse i regionen yderligere.”

Julie Østerberg Jakobsen, Marketing og Kommunikationschef hos Logimatic uddyber: “Vores fokuserede marketing strategi i Latin Amerika er begyndt at vise resultater, da vi oftere kontaktes af rederier fra dette område og vi har også flere kontrakter på bordet. Dette indikerer, at det at have kulturelforståelse, kommunikere via det lokale sprog og fysisk og digital tilstedeværelse er afgørende for success.”

Hans Christian Jensen, Salgschef hos Logimatic tilføjer: “På overfladen ligner rederierne måske hinanden, men min erfaring er, at hver enkelt virksomhed er unik. Dette kan være i forhold til administration af regnskaber, godkendelsesprocessen, organisatorisk rollefordeling og ansvarsområde, drift af fartøjer eller overensstemmelse af lovmæssige krav til virksomheden, afhængig af virksomhedens størrelse og opbygning. Man kan derudover tilføje forskelligheden mellem kulturer og unikke konkurrence positioner på markedet. SERTICA tilpasses til alt dette uanset om vi implementerer en kunde i Europa, Asien eller Latin Amerika.”

Med lanceringen af hjemmesiden på spansk er SERTICA kommet endnu et skridt nærmere de fremtidige kunder i Latin Amerika.