Equimar implementerer SERTICA software remote under COVID-19-pandemien
Vi er alle nødt til at tilpasse os den nye verdenssituation, og det gælder også når der skal implementeres nyt flådestyringssystem. Derfor er alle salgsmøder, projektmøder og undervisning med Equimar gennemført online under pandemien.
Mexicanske Equimar underskrev for et år siden kontrakt med SERTICA og besluttede sig for at implementere systemet under pandemien, selvom det betød, at al kontakt med SERTICA-teamet ville foregå via online møder. Det mexicanske slæbebådsselskab har i dag gennemført en vellykket implementering med remote support via kontoret i Chile og SERTICAs hovedkontor i Danmark.
Lars Riisberg, CEO hos Logimatic Solutions, fortæller: “Der er ingen tvivl om, at COVID-19 påvirker alle aspekter af vores personlige og professionelle liv, men vi har i den maritime industri formået at tilpasse os en online virkelighed, og det er vores samarbejde med Equimar et perfekt eksempel på.”
Carlos Raúl Gutiérrez Campos, Technical Superintendent hos Equimar, fortsætter: “På trods af pandemien har implementeringen været en succes, hvilket skyldes, at vi har haft en meget tæt og kontinuerlig dialog med SERTICA-teamet, som har skabt en gensidig tillid og fortrolighed.”
SERTICA-teamet og Equimar har aldrig mødtes ansigt-til-ansigt, men implementeringen har været mulig på grund af den daglige kontakt gennem telefonen med den lokale repræsentant og online møder med projektlederen i Danmark.
Palle Kaastrup, Projektleder hos Logimatic, fortæller: ”Inden pandemien havde vi også mulighed for online møder og virtuel implementering, men det virker som om, at pandemien har gjort online møder mere acceptable – virtuelle møder er blevet det nye normale.”
Lars Riisberg, CEO hos Logimatic Solutions fortsætter: “Jeg tror, at COVID-19-pandemien fortsat vil påvirke måden vi arbejder og rejser på– selv når pandemien er ovre. Det positive er, at vi har sparet på rejseudgifterne på grund af de mange virtuelle møder, og vi har opnået mere fleksibilitet ved at arbejde hjemmefra. Medarbejderne arbejder i flere af døgnets timer, hvilket betyder, at vi eliminerer tidsforskellen med vores kunder i andre tidszoner.”
Pablo Grez, Regional Manager i LATAM hos Logimatic, fortæller: “At arbejde hjemmefra har på en måde reduceret distancen mellem os, og vi har virkelig ydet en fælles indsats på tværs af nationaliteter.”
Lars Riisberg, CEO hos Logimatic Solutions er optimistisk og konkluderer: ”Vi har selvfølgelig været påvirket af COVID-19-pandemien, men vi har været i stand til at tilpasse os. Vi lykkes fortsat med at vækste og implementere vores SERTICA løsning i rederivirksomheder over hele verden – processen har blot ændret sig fra at være onsite til online.”