DFDS automatiserer indkøbsprocesser med ny SERTICA integration udviklet af MAN Energy Solutions og Logimatic
Logimatic og MAN Energy Solutions samarbejder om, at standardisere udvekslingen af RFQ og PO information mellem rederier og leverandører. En direkte integration mellem Procurement modulet i SERTICA og ordrestyringssystemet fra MAN Energy Solutions eliminerer genindtastning af priser og anden indkøbsinformation.
SERTICA Connect giver rederier adgang til at kommunikere direkte med flere maritime leverandører. Den direkte integration muliggør nem udveksling af tilbud, indkøbsordrer og ordrebekræftelser.
Michael Paarup, COO hos Logimatic Solutions forklarer: ”Rederier kan drage stor fordel af at modtage al information digitalt. Dette sparer alle parter tid og penge. Ved at modtage tilbud direkte i SERTICA kan rederierne nemt sammenligne priser og dermed finde den mest attraktive leverandør.”
Harald Capek, Head of PrimeServ Diesel Processes & Analytics hos MAN Energy Solutions siger: “Vi er meget glade for at kunne tilføje SERTICA som integrationspartner og vores samarbejde er med til at gøre indkøbsprocessen hurtigere og mere digital. Dette er en del af vores digitale strategi og står højt på vores kunders dagsorden.”
Rasmus Hansen, Projektchef hos Logimatic Solutions kommenterer: ”Med grænsefladen til SERTICA kan MAN Energy Solutions foretage alle opdateringer i deres eget ERP-system, hvilket gør processen totalt automatiseret. Det betyder det er slut med at genindtaste oplysninger såsom indkøbsordreposition. I sidste ende drager både MAN Energy Solutions og deres kunder fordel af denne digitale transformation.”
En af disse kunder er DFDS, der aktivt bruger SERTICA Connect. ”Vi har været interesseret i at finde en standardiseret og effektiv løsning til at udveksle RFQ- og PO informationer med leverandører for at sikre hurtigere svar tider, reducere arbejdsbyrden og minimere fejl for både DFDS og vores leverandører,” fortæller Lene Kragkær Nilsson, Operational Procurement Manager hos DFDS.
Rajeshwaran Kalaiselvan, Digital Procurement Manager hos DFDS tilføjer: ”DFDS ønskede at finde en løsning, der fjerner behovet for en teknisk tredjepartsløsning, der styrer samarbejdet mellem DFDS og leverandører. Det er lykkedes med SERTICA Connect, og vi ser frem til at forbedre løsningen yderligere. Desuden håber vi at flere rederier og leverandører vil bruge løsningen så vi sikrer, at vi alle får mest muligt ud af løsningen.”
Ingi Helgason, Senior Project Manager in Business Development and Digitalization hos MAN Energy Solutions konkluderer: ”Vi har haft stor glæde af samarbejdet med Logimatic, som har resulteret i et vigtigt skridt hen imod mere automatiserede processer. Med øget integration til SERTICA ser vi virkelig er en win-win-situation for både kunder og leverandører.”
Om DFDS
DFDS er Nordeuropas største integrerede shipping- og logistikvirksomhed med en årlig omsætning på EUR 1.9bn. Over 8.000 godskunder afhænger af vores færge- og terminaltjenester samt fleksible løsninger af transport og logistik. Vi leverer også sikre overnatnings- og nærfarts færge service til syv millioner passagerer, hvoraf mange rejser i egen bil. Vores 7.000 ansatte befinder sig på skibe og kontorer fordelt i 20 lande. DFDS blev grundlagt i 1866 med hovedkontor i København og børsnoteret på Nasdaq Copenhagen.
Om MAN Energy Solutions
MAN Energy Solutions gør det muligt for sine kunder at opnå bæredygtig værdiskabelse i overgangen til dekarbonisering. Ved hjælp af helhedsorienterede løsninger inden for marine-, energi- og industrisektoren imødegår vi morgendagens udfordringer og udvikler højere ydeevne og effektivitet. Som førende leverandør af avanceret teknologi gennem mere end 250 år tilbyder vi en unik portefølje af teknologier. MAN Energy Solutions har hovedsæde i Tyskland og beskæftiger ca. 14.000 medarbejdere på over 120 lokationer verden over. Vores serviceorganisation, MAN PrimeServ, tilbyder vores kunder en verdensomspændende eftersalgsservice med et stort netværk af servicecentre.
Om Logimatic
Logimatic er virksomheden bag SERTICA. Med mere end 120 ansatte, har Logimatic mere end 30 års international erfaring i udvikling og implementering af Fleet Management software. Professionel support tilbydes til kunder over hele verden fra kontorer i Danmark, Singapore og Chile. Løsningerne er nicheprodukter med et centralt fokus på at altid øge kundernes konkurrencedygtighed med optimeret fleet management.