30. november 2015

Brugeroplevelsen i fokus

SERTICA er i gang med et større projekt, for at forblive det mest brugervenlige og intuitive system på markedet.

I begyndelsen af 2014 påbegyndte SERTICA et internt projekt med henblik på at skabe endnu mere værdi for brugerne af SERTICA. Dette har bl.a. ført til udvikling af en bred vifte af nye moduler og apps, der hjælper de virksomheder der bruger SERTICA med at kunne behandle deres data i ét enkelt system.

Virksomhederne kan dermed få et bedre overblik over hele processen i de enkelte afdelinger, samspil på tværs af organisationen og automatisk håndtering af data, hvilket alt sammen sparer tid og minimerer antallet af fejl i forskellige administrative opgaver.

Udviklingen af Sertica iOS Apps har været et centralt punkt og antallet af apps og funktionaliteten i disse er accelereret kraftigt. Dermed er brugervenligheden og funktionaliteten udvidet til også at være i højsædet, selv når brugerne ikke er ved deres computere.
 

User Experience  

I marts 2014 blev Signe Skelgaard ansat som UX-konsulent (User Experience) for at gøre SERTICA endnu mere brugervenligt.

Én af Signes primære opgaver er at skabe en kultur i Logimatic, hvor der er endnu mere fokus på den enkelte bruger af SERTICA. Ved at gennemføre brugertests og anvende feedback fra brugerne har Signe ført an i den fortsatte udvikling af SERTICA som et brugervenligt system for alle.

Signes fokus har både omhandlet nye projekter samt optimering af den eksisterende løsning, hvilket har ført til en lang række forbedringer og nye funktioner.

”Vi arbejder konstant på at forbedre brugeroplevelsen i SERTICA, sådan at alle fra vedligeholdsmedarbejderen til indkøbschefen kan se præcis de informationer, som de hver især skal bruge – både på kontoret og når de er ”ude i marken” fortæller Signe Skelgaard.

Vidensbaseret vedligehold

SERTICA er et system, der er baseret på viden. Derfor deltager dem der udvikler systemet i supporten af SERTICA, i brugerkonferencer og er generelt ofte i kontakt med kunderne. Denne nærhed har skabt en grundlæggende og omfattende forståelse for kundernes behov, hvilket Signe Skelgaard sørger for afspejles i udviklingen af SERTICA.

Ved at tage udgangspunkt i brugerens dagligdag er det meget nemmere at udvikle nye værdifulde funktioner for kunden, som samtidig nemt kan have overblik over sine mange nye muligheder.

”SERTICAudvikler sig hele tiden, og det er vigtigt, at vi gør hvad vi kan, for at brugerne får maksimalt udbytte af alle de nye muligheder,” afslutter Signe Skelgaard.

 

Har du idéer til, hvordan vi kan forbedre SERTICA?

Kontakt Signe Skelgaard på tlf. 2986 8969 eller ssk@logimatic.dk




Til toppen