Dry Dock

Dry Dock modulet i SERTICA er et solidt værktøj udviklet til rederier med det formål at styre dokninger. Planlægningen af dokningsprojekter er ofte tidskrævende og betragtes som den dyreste og mest komplekse vedligeholdsopgave. Det her modul forbinder behovet fra skibe, kontor og forhandlere problemfrit i SERTICA, og planlægger alle nødvendige opgaver når et skib er i Dry Dock. Både standard dokningsjobs og øvrige dokningsjobs kan registreres og tilføjes til dokningslisten.

Hele dokningsprocessen administreres i samme effektive værktøj. Det gælder både udsendelse af det første tilbud, planlægning, udførelse og evaluering. Dokningsprojektet er planlagt i henhold til eksisterende vedligeholdsjobs, der er registreret i SERTICA. Det betyder, at allerede eksisterende vedligeholdsjobs kan overføres til dokning fra den normale vedligeholdsplan for skibet. Hvis et dokningsjob skal gentages, er det muligt at genbruge et job eller hele dokningslisten, hvilket sparer tid.

Det er nemt at få tilbud fra flere skibsværfter, og resultaterne kan kombineres med besætningens mulighed for selv at udføre opgaver, ligesom rederiet selv kan levere reservedele til værftet.

Det er muligt løbende at registrere timer, reservedele og omkostninger under dokningsprocessen. Når dokningen er afsluttet kan processen evalueres, og de faktiske omkostninger kan sammenlignes med det anslåede budget.

Ovenstående administreres direkte i SERTICA, som hjælper med at bevare oversigten over projektet. Dette giver inspektørerne et ideelt værktøj til at støtte en travl hverdag.

Nøglefunktioner

  • Planlæg og udfør dokningsprojekter
  • Udarbejd standardiserede opgavebeskrivelser for skibsværftet i Word og PDF
  • Ændring af normale jobs til dokningsjobs og vice versa
  • Genbrug af dokningslister – alle brugere har adgang til alle dokninger
  • Få adgang til reservedele og leverandørbibliotek
  • Rekvisitioner, jobstyring og indkøb integreres i dokning
  • Udveksling af prisforespørgsler i Excel og automatisk import
  • Sammenlign priser fra leverandører og skibsværfter

Fordele

  • Gennemsigtig proces med en solid dokumentation
  • Reduceret tid og omkostninger i vedligeholdsprojekter
  • Undgå ikke-planlagte off-hires
  • Kontrollerede budgetter og omkostninger
  • Effektiv planlægning og rapportering
  • Ikke mere planlægning i Excel 

Kontakt

Kontakt os via nedenstående kontaktform for yderligere information vedrørende dette modul.

* Navn 
* Firma 
* E-mail 
* Tlf. 
Besked 
Til toppen